0
Celoteh & Kuetiau Goreng


Kuetiau goreng ni saya masak untuk breakfast pagi tadi...juga sebagai bekalan anak-anak ke sekolah. Setiap hari kepala ni ligat berpusing, memikirkan apa yang nak dimasak untuk sarapan...begitulah rutin sehari-hari. Kalau boleh lah kan...saya nak satu hari tu kepala ni bebas daripada memikirkan apa-apa pun...nak releks je..mogok..tak payah masak...tak payah buat itu...tak payah buat ini...tak payah buat apa pun. Kadang tu bila badan rasa macam tak sihat, badan sengal-sengal...kita juga nak kena buat semua...sebab tu saya kalau batuk-batuk, selsema atau demam sikit-sikit tu, malas ke klinik sebab doktor akan beri ubat yang boleh buatkan kita tidur. Tujuannya supaya kita berehat dan cepat sembuh...tapi nak tidur cam mana kalau bersusun kerja menunggu kita...hai...itulah hakikat kehidupan yang perlu dijalani setiap orang di muka bumi ini.  Resepi tak perlu  lah ya..ala..biasa-biasa je..semua orang pun boleh masak macam ni kan...

0 sweet comments: